tisdag 1 juni 2010

bågskytte

I går kväll var vi iväg på bågskytte igen. Lika roligt som vanligt! Både Amanda och William hade kompisar med sig den här gången. Jag hade mamma med mig. I dag hade vi en annan tränare, jag brukar ha Ylva annars. Jag fick så mycket beröm av tränaren att jag blev generad! :-) Han tyckte bestämt att jag skulle börja tävla så småningom och erbjöd mig att träna privat med hans döttrar varav den ena satsar på os. Jätte skoj ju men samtidigt lite jobbigt. Jag har ju min familj som tar sin tid och frågan är om det fortsätter vara kul om jag får en massa press på mig. Men jag vill helt klart fortsätta skjuta, för det är jätte kul. I går fick jag prova på 15 meter. Då blev det genast svårare. Men tillslut lyckades jag få till det, ibland i alla fall. :-) 26 är mitt nya rekord på 15 meter.

I dag har vi planterat ut Tildas plantor i hennes planteringslåda. Hon tycker det är så roligt att vara med och greja. Vattna är nog roligast. :-) Vi fick sätta väv över eftersom det kan bli kallt på nätterna fortfarande och de är inte härdade än. Nu hoppas vi på en varm sommar så det blir många popcorn på hennes plantor. Man ska tydligen kunna lägga in hela kolven i micron och poppa.

Inga kommentarer: