söndag 13 juni 2010

Söndag

I dag har vi varit iväg och kollat på kyl/frys till sommarstugan. Det är inte lätt att hitta nått bra. Köket blir litet och trångt samtidigt som vi måste ha så mycket förvaring som möjligt. Tror vi ändå tyckte att den side by side blev den bästa lösningen. Då får vi ismaskin också och det kan gå åt där ute. ;-) Annars tittade vi på en som var 75 bred. Calle vill ju egentligen ha en 60 frys och en 60 kyl men jag tycker det tar för mycket plats mot vad vi utnyttjar. Vi ska försöka rita lite på köket nu så vi vet hur det blir. Det kan ju vara avgörande för om det blir ett 75 eller ett 90 skåp också.

Lova har varit så ledsen i kväll. Ville inte sova, ville inte äta. Tillslut gick jag för att ta tempen på henne. Ingen feber hade hon heller. Men jätte hård i magen var hon. Så jag fick hjälpa henne att bajsa och sen var hon tyst igen. Åt en halv flaska ersättning och sen sov hon. Skönt att jag kunde hjälpa henne. Hon var ju så ledsen...

Det har hänt saker i sommarstugan nu. Badrummet har spånskivor på golvet och hallen med. Nästan hela allrummet har spånskivor på golvet och väggen till köket är riven. Jag har nu fått i uppdrag att välja klinker till hallen och tapeter till hall och sovrum. Det kommer bli fint där ute när vi är klara, men det är mycket jobb kvar än. Nu vill de att Calle ska lägga golvet i allrummet så att vi kan flytta ut alla möbler från sovrummen så de kan börja snickra där. Det är ett väldans flyttande på möbler. Men nu är jag inte riktigt lika gravid och handikappad så nu kan jag i alla fall hjälpa till nått.

Inga kommentarer: