fredag 11 juni 2010

Solen har gått i moln.

I dag har det bara regnat. Ursh och blä. Jag har tvättat, dammsugit och tagit hand om en väldigt gnällig bebis. Lova som jämt är nöjd och glad vill inte ens somna själv längre. Hittar inget synligt fysiskt fel på henne. Inget hjälper, inte mat, inte nya leksaker, inte ligga själv, inte sova, inte sitta i famnen. Stunder har hon varit ganska nöjd men mestadels har hon gråtit i dag. Hon måste kanske ta igen de 4 månader hon inte gråtit på, jag vet inte. Hon bruka ralltid somna själv när jag lägger ner henne, ibland behöver jag köra vagnen några tag innan hon somnar men aldrig att hon inte somnat förrän efter massor med skrik och massor med vagnande. I går kväll fick jag ha henne i famnen för att hon skulle somna. Då var hon åtminstonde nöjd i famnen. Nåja, man kan ju inte vara på topp jämt så är det ju. Hon fick i alla fall smaka på lite mat, fast jag inte tänkt ge henne nått när hon var så kinkig. 3 istärningar var av morot och broccoli blev det. MUMS sa Lova och kladdade nästan inget alls. I morgon ska hon nog få 2 tärningar till så kan hon slippa ersättningen efteråt. Det är jobbigt med dubbel jobbet så om hon kan äta sig mätt på puree så är det skönt. Ska ta upp en förpackning med desert ur frysen också till i morgon. Så blir det en komplett måltid.

Hade fått ett nytt mail ifrån pappan i fråga i dag. Ytterligare ett mail med attacker från alla håll som innehåller blandad sanning. Nu var jag tydligen en väldigt dålig mamma som hade lurat Amanda genom att köpa ett hus med en paddock. *ruskar på huvudet* Om man vänder på det så är hans mail ganska underhållande. :-) Snacka om att skjuta vilt omkring sig och inte träffa en endaste gång. Tom en 3 åring kan mala sönder hans logik. Sorgligt egentligen.

Calle är på grillfest i kväll så vi helt själva hemma barnen och jag. Wille fick bestämma kvällsmaten. Först valde han Jensens böffhus, men eftersom jag inte hade lust att åka in till stan för att äta fick han välja nått annat. Då valde han godispizza!!?? Vad är det??? Hur gör man en sån frågade jag. Det visste han inte. Så han fick välja nått annat. Då blev det hawaii pizza. Det kunde jag lösa, så det fick det bli. Själv tycker jag inte om pizza men barnen blev väldigt glada. Nu har vi myskväll eftersom alla varit så duktiga och städat i dag. Godis fast det inte är lördag och kex och ost. Willes val alltihop. Han är en riktig gottegris den ungen. :-)

Inga kommentarer: