onsdag 2 juni 2010

solen

Solen skiner även denna dag. Vad härligt det är att leva när solen skiner. Äta frukost utomhus... äta lunch ute... Tilda springer ut och leker... inga tjocka kläder ivägen...det är grönt och fint överallt och allt växer. Så härligt!
I dag ska jag gräva ner min klematis som jag fick. Tror att jag kommit på den rätta platsen. I går när jag trimmade gräs på gården råkade jag slå sönder en jordpåse också. Så den blir ju bra till planteringsgropen. Det kommer bli så vackert när den blommar sen. :-)
Vattna odlingslådorna måste jag göra också. Det blev aldrig av i går så nu är det akut! Calle klippte gräset i går också så nu gör det inget om slangen ligger ute igen. Det tråkigaaste med trädgård det måste vara att vattna. Gräva gropar är också tråkigt men framförallt tungt men det ger ett snabbt resultat. Vattna är bara nödvändigt ont. Det ger bara ett snabbt resultat om man låter bli det.
I kväll ska vi åka på trädgårds träff. I dag bär det av till en sommarbostad. Kanske kan ge lite tips för hur framtiden ska se ut på vår sommarbostad. Mamma ska följa med så det ska bli så kul så! :-)

Inga kommentarer: