tisdag 22 juni 2010

massor!

Frukost i Hagalund!
Lova har blivit riktigt stadig och kan sitta kortare stunder i vagnen nu. Men ramlar åt sidan med jämna mellanrum. :-)


Oj, nu har jag massor att skriva om! Hoppas det blir någolunda redigt att läsa. :-)

Börjar med en underbar bild på syskon kärlek! Lova har fått vaccin spruta i dag och var lite kinkig och ledsen så Wille satt och gungade med henne i hammocken. Rätt som det var så sov hon. Wille sover inte han bara myser. :-)

Hippien Tilda leker med dockan på altan. Dockan är väldigt sjuk och får sprutor hela tiden.

Det har varit underbart väder i dag. Och denna dag spenderade vi först på vc där Wille fick lämna blodprov för att kolla allergi, sen på bvc där Lova fick vägas och mätas och få vaccin. Hon väger nu mera 7850 g!!! och är 66 cm lång. Hon fortsätter alltså att stiga på vikt kurvan, men har miskat sin uppgång från 1200 g per månad till 900 g den sista månaden. :-) Längden följer hon samma kurva som tidigare. Efter alla besök åkte jag och Wille en snabbis till bågskyttebanan för att få skjuta lite. Det går verkligen inte bra för mig nu! Jag är skitkass på att skjuta och det känns som att alla drömmar om att kunna bli duktig kan läggas på hyllan för alltid. Jag träffar visserligen butten men inte alls så bra som med klubbpilen. MYCKET frustrerande för en dålig förlorare som jag. Wille och jag tävlade i dag och han vann för det mesta med sin båge. *mutter* Jag är verkligen skitkass och har ingen kontroll på mitt skjutande. Jag hoppas att det blir bättring på det när vi får en egen butt här hemma så jag kan träna en liten stund varje dag. Jag är för klen helt enkelt! *mutter*

Stackars Willes allergi också. Jag pratade med läkaren i går morse. Han frågade om katten låg i hans säng eftersom det är värre i den ena ögat. Då blev jag alldeles kall. Men sen sa han att det förmodligen är gräs för det är gräs som är i farten just nu. Han frågade om det blev värre när vi klippte gräset. Det hade jag ingen aning om då men i dag när Calle klippte gräset så blev det ganska tydligt att det är gräset. För nu svullnade han upp massor trots att han tagit tablett och ögondroppar. Nu behöver jag nån slags vägledning om när gräspollen börjar och slutar och vad det kan ge för korsallergier, bara så jag vet.

Lovas prickar måste jag också avhandla om. De försvann igen de prickarna hon fått förut, men så fick hon tillbaka prickar igen. Och nu har hon bara ätit ersättning. Men kusin Anna trodde att det kunde vara solen hon med. Hon sa att hon fick vätskefyllda prickar innan hon vant sig vid solen. Så kanske är det det. Virus tror jag inte längre på för det är för lång tid hon haft det då och det tar dessutom pauser. Ska ha solen i åtanke och se om det stämmer. Hade en förhoppning om att hon skulle vara prickfri på dopet men med all denna sol, som jag faktiskt också vill ha, så lär det inte bli så. Nu har jag iaf fått iväg alla inbjudningar utom en.... för hon vill inte svara på mitt mail om vilken adress hon har. Nåja hon kommer ändå hit så det var mest för det formella som jag skulle skicka till henne. :-)

Inga kommentarer: