onsdag 30 juni 2010

vän

Nu har jag haft Sussi här på besök en stund. Hon kom i måndags kväll och nu har hon åkt för att sova i stan. De ska åka på festival över helgen. Det är så himla skönt med Sussi, för fast vi knappt pratar med varandra i telefon och bara ses en gång om året så bara faller det sig naturligt att umgås. Det är som om tiden som gått bara försvunnit. Så himla skönt med vänner som man kan vara precis den man är med, och som känner en utan och innan. Vi satt och pratade om hur länge vi kännt varandra nu och kom fram till att det är 9 år nu i sommar. Och vi umgick väldigt intensivt när vi båda var singlar och bodde grannar. :-) Det är samma mellan hennes son och Wille, de tar också bara vid där de slutade sist och leker som om inget hänt. Jag hoppas verkligen att det får hålla i sig. Själv skulle jag önska att hon kunde packa sina saker och flytta lite närmare än de 100 mil som nu ligger emellan oss. Men det har jag förståss ingen makt över.
I går var vi till Väringen och badade. Det var jätte skönt väder och riktigt varm i vattnet. Jag doppade mig två ggr och simmade. Det var underbart! Kia med dotter kom också ut till oss och badade. Sen lagade vi mat i Sussis buss och åt lunch på filtar under plommonträden. På kvällen satt vi ute och pratade och pratade. :-)

Inga kommentarer: