torsdag 24 juni 2010

Älskade Lova 5 månader i dag.





Glada, goa, älskade Lova. Alltid så nöjd och tillfreds. Aldrig långt ifrån ett leende och skratt. Har väl aldrig någonsin träffat på ett så enkelt barn. Sover hela nätter, äter och sover och skrattar på dagarna. Leker själv på sin filt eller i sin vagn. Har hon nån negativ sida så är det nog mammigheten. I dag hade hon varit med Amanda en stund medan jag fixade med annat. När hon sedan vaknade och jag tog upp henne så ville hon inte gå tillbaka till Amanda igen. Då skrek hon. :-) Hon ville inte somna själv sen heller utan ville ligga och pilla med mitt hår innan hon somnade. Hon hade helt enkelt lite mamma brist. Och det är väl skönt att hon ändå ser till att hon får den mamma tid hon behöver. Men det är inte ofta hon säger till heller. Hon är ju så himla mysig så man vill ju prata med henne hela tiden för att få ett litet smile.
I dag när hon låg på mage så vände hon sig till rygg flera gånger. Men jag kan ändå inte säga att det är helt medvetet för sen när det inte gick lika lätt så blev hon arg istället så fick jag vända henne rätt. Och vipps så skrattar hon och är nöjd igen. Gulle unge!!!

1 kommentar:

Helena sa...

Grattis till Lova!! Sån solstråle hon är:) så söt!! Ha en härlig midsommar!! så ses vi snart. Kram kram