måndag 14 juni 2010

bågskytte

Dagens bågskytte går så där. Det känns som att jag står still och stampar på samma ställe. Wille blev i alla fall överlycklig i dag. Han köpte sig en egen båge. Han sköt dessutom väldigt bra med den! :-) Gissa om han var stolt när han gick till bilen med sin båge i en alldeles egen bågväska. Calle som inte kan låta bli att retas sa att han hade en fiol väska. :-) Jag önskar mig också en egen båge nu. Kanske att vi har en på G. Nästa helg ska mina tränare åka på compound kurs med sina döttrar och då hämtar de en båge som jag ska få prova. Den bågen är komplett med allt. Till Wille behöver vi köpa armskydd och en tab, sen är det bara en butt som saknas för att vi ska kunna skjuta här hemma.

Lova har varit till bvc i dag och tagit prov på ögat som aldrig slutar kleta. Om tre dagar ska jag ringa och få veta vad det är hon har. Hon är lite bättre i magen nu. I kväll bajsade hon vanligt igen, så nu hoppas jag att jag fått tillbaka min glada nöjda tjej igen. Bvc sa att jag skulle ge henne laktulos för att hålla magen mjuk. Jag lugnar mig nog några dagar och sen ska jag prova att ge henne laktulos till maten.

Vi bar upp golv till sommarstugan i dag. Calle och jag ska börja lägga det i morgon så att vi kommer förbi de svåra partierna så ska jag försöka lägga det själv sen. Sen ska vi flytta alla möblerna en gång till så sovrummen blir tomma så snickarna kan börja jobba där. Jag har också köpt nya stolpar och stöttor till planket i dag. Det håller på att rasa. Fönster renoveringen står still, jag saknar fortfarande kitt till rutorna. Men sakta och säkert så rör det sig frammåt med våra små projekt.

Inga kommentarer: