torsdag 17 juni 2010

tapeter

Mera fix i dag. Fast inte lika fysiskt ansträngande fix. :-) Grävde först ner klematisen (jag vet den har stått i två veckor nu men, men...) sen satte jag ut luktärtorna och de få jordmandlar som grott. På med vattenspridaren så de ska få vatten. Sen for vi till marieberg jag och Lova och Amanda. Wille var hemma med Tilda och lekte istället. Först ordnade jag inbjudningskort till dopet och ögondroppar för Willes allergi på apoteket. Amanda sprang till Kicks och köpte lösnaglar för sina barnvaktspengar hon fick i går.
Sen for vi iväg till callex och köpte band till Lovas dopklänning. Det blev ett dovt turkost band. Jätte snyggt!! Upptäckte att de hade klädtyger där nu, fast hon i kassan påstog att de haft det jämt men när jag varit där har det bara funnits hårda tyger.
Nästa anhalt blev ikea för att kolla skjutdörrar. Inget fynd där. Däremot på HTH hade de skjutdörrar för 10000!!! Svindyrt. Jag menar det är ju bara för dörrar och skenor! Nåja. Sen for vi till Aspholmen för att kolla på tapeter på debora. Där fastnade vi... Jisses så svårt att hitta tapeter. Tillslut ringde jag Calle för att fråga om jag fick välja vilka jag ville. Då blev han så nervös att han var tvungen att komma över han med. Hehe. Det är inte lätt när vi ska välja nått tillsammans. Vi har väldigt bestämda åsikter båda två och måste jämka oss. Och det är inte alltid så lätt. Men tillslut blev det tapeter valda. Amanda var aldeles förtvivlad! Men vi kan inte ta hänsyn till henne också, då finns det inga tapeter kvar att välja på. :-)
Snabbt for jag in på Kvick för att kolla på deras skjutdörrar. De kostade i stortsätt lika mycket men fördelen var att deras golvskenor gick uppåt istället för neråt. Då kan det inte fastna en massa grus i skenan. Nackdelen var att de bara hade bronsspegel eller vanlig spegel. På HTH hade de grå spegel som blev ett slags mellanting. Efter det åkte vi till jaktia och köpte skott till luftgeväret. Hoppas det blev rätt... Sen var vi nästan färdiga. Bara ICA kvar och ta ut pengar. Allt detta har vi klarat av denna dag. Dessutom har vi bestämt vilket klinker vi ska ha i hallen också. Så nu är det bara köket kvar att fatta en massa beslut om. :-)
Och aldeles, aldeles snart får vi besök. Än så länge är det en hemlig gäst men sen i kväll eller i morgon ska jag berätta vem som besökt oss. :-)

Inga kommentarer: