torsdag 3 juni 2010

Hej då mamma!

Lova och jag myser i skuggan på altanen.
I går var mamma, jag och Lova på trivselkväll med trädgårdsföreningen. Det innebär att vi åker och besöker en trädgård i närheten. Den här rariteten ligger verkligen på "Vill ha" listan. Men jag har ingen aning om vad det är för nått.

Det här är ialla fall ett treblad med dubbla stora blommor. Så vacker!
Min lilla solstråle Lova i nya fina kläder.
Syskonen gos!
Nu har mamma åkt hem. Alldeles tomt blev det. Det har varit så kul att ha henne här! Jag har helt olovandes lagt in kort som hon knäppt med sin kamera här i bloggen. :-) Är ganska säker på att det är ok eftersom jag fick lägga över dem på min dator. Tilda blev lite ledsen när mormor skulle åka, men det gick över sen.
I dag ska vi åka till väringen och tömma mörtstugan. Det har jag egentligen ingen lust med alls för jag vill vara hemma och greja i trädgården. Jag blir så inspirerad när jag är i väg på trivselkvällarna. Sen är det ridning i kväll för Tilda och sen ska vi åka på marknadsafton i stan. Det ska bli kul. Det är ju så härligt väder nu!
I dag har korkade jag lärt mig nått också!! Jag har varit lite sur för att jag bara kan lägga in en bild i taget på bloggen och det har varit så omständigt. I dag hittade jag hur man ska göra för att lägga in flera bilder på en gång. Så enkelt var det! Nu ska jag bara komma underfund med hur jag flyttar om bilder enkelt och lägger in bilder i texten istället för i en rad överst i inlägget. Man lär sig nått varje dag. :-)
Oj vad det växer i trädgården nu. Nu ser det överväxt ut igen. Visserligen gillar jag när det inte syns jord i en rabatt men det är bara början på sommaren än och de lär växa ännu mer under sommaren. Ska skänka bort lite plantor i höst till trädgårdsföreningen. Det gör ju för ont i hjärtat att bara slänga fina plantor. Jag ska knäppa kort på växterna också och lägga ut på bloggen här vartefter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjärtegrynen mina, jag saknar er också. Det har varit så skoj att få tillbringa de här dagarna med er. Tack för plantorna, de såg lite slokiga ut efter hemresan. Men vi får hoppas de tar sig igen.
Tror du inte jag glömde min vita jacka hos er då, jädrans! Nå då får jag anledning att komma tillbaka tidigare då. Kram från mamma/mormor