torsdag 10 juni 2010

ridavslutning

Så till lite roligare saker. I dag hade Tilda ridskoleavslutning. Hon hade bjudit in pappa på uppvisningen. Ritade en fin häst på ett papper och skrev välkommen. :-) Så pappa var där och kollade. I dag fick de hoppa en bana. Och tjo vad det gick. Amanda ledde och jag sprang bredvid. Tilda bubblande av skratt första gången hon travade banan. Förtjusningen var total. Det var en ganska lång bana de fick rida och hoppa och så lång sträcka hade hon aldrig travat förrut. Tilda är en tjej som gillar när det går fort. :-)

Jag är djupt imponerad av hennes utveckling under den här terminen. Från att det var mest för att Olivia gick där till att det verkligen inte får missas. Enda chansen att hoppa över en torsdag är att se till att hon inte vet att det är torsdag. Och det går än så länge för hon har ingen koll på dagarna. :-) I början av terminen när de skulle göra jorden runt (man snurrar ett varv på sadeln) på hästarna så hade hon ingen balans alls. Hon skulle ha ramlat av hela tiden om inte vi parrerade åt henne. Förra gången fick hon göra jorden runt igen och nu gjorde hon det snabbt, smidigt och utan hjälp alls. Jag blev väldigt förvånad faktiskt. Nästa termin kan jag nog sluta gå bredvid henne. Fast det är så hemskt att sitta och titta på. Det tyckte jag Amanda red också fast hon var typ 8 år. Men nu klarar jag att se Amanda rida utan att vara nervös. Hon är så pass stor och kan bedömma situationer bra så jag känner mig lugn.
Men det är roligt att se hur Tilda uppskattar sin ridning och verkligen får ut nått av den. :-)

Inga kommentarer: