onsdag 9 juni 2010

ilsken och irriterad

Nejdå så farligt är det inte. Hettade till lite i dag på fm bara när vi hade möte med grannbyggarna om deras avloppsanläggning. Ursh så enkelspårig och trångsynt han är. Och osmidig! Nåja vi kom nog fram till en vettig lösning tillslut, men vi får väl se vad han kommer med för förslag när det väl gäller. Han har ingen känsla för andras åsikter utan tror verkligen att hans ideer är bäst för alla och att alla tycker likadant. Fick i alla fall tillfälle att be honom att ta bort det sly han lagt på vår tomt på ängen. Och laga gräsmattorna han kört sönder. Tycker inte att jag ska behöva säga till om en sån sak ens!

Sen stör jag mig lite på en viss pappa också. Det är inte ofta jag tillåter mig göra det längre men jag blir lite irriterad på hur kortsynt även han är. Skickar han både ett sms och ett mail där han skriver samma sak om en umgängesvecka i sommar. Och skriver att det är brådskande att jag svarar. Eftersom det är, i år igen, över Tildas födelsedag, så skriver jag tillbaka att det inte är en bra helg. Den helgen och den 10 juli då det är dop är de enda helgerna vi har något i övrigt spelar det oss ingen roll. Jag ber också om ett snabbt svar för jag vet hur det påverkar barnen att inte veta. Men ingenting har jag hört sen dess... Amanda har redan hunnit fråga 2 ggr om han svarat än. Som tur är har de gått över fasen där de har förväntingar på honom, men så klart blir ju klyftan bara större och större för varje gång han sviker. :-( Amanda vill ju så gärna få träffa sin farmor i år igen. De tyckte det var jätte kul förra sommaren när de för första gången på flera år fick åka dit igen. Hon säger att hon ska åka tåg dit själv annars, men är rädd för att bli hämtad av pappa igen, som hon blev ett år när jag skjutsat dit dem för att de skulle få träffa sin farmor och farfar. Nåja, vi får väl leva i ovisshet ett tag till.

Inga kommentarer: