lördag 19 juni 2010

bågskytte


Nu är jag en stolt ägare av en alldeles egen riktig recurve pilbåge!!! Det var ett fynd sa min tränare. Den känns liiiite tung men det hoppas jag att jag kommer träna upp mig på. Klart att det är skillnad på 20 pound som jag skjutit med på klubben mot 28 pound som den här är på. Jäklar vilken kraft det var i den här bågen. Gick inte alls lika bra att skjuta med. :-/ Det bara small till så satt pilen i tavlan. Men som sagt, jag är alldeles för klen än. Men det här är en båge som det går att tävla med. :-)
Vi åkte i morse till Kil där vi skulle träffa den tidigare ägaren på Kils bågskytteklubbs lokal. Jag fick provskjuta där. Det gick sådär. :-) Tabben var jätte konstig mot vad jag är van med så det kändes inte när jag släppte strängen. Efter lite check från min tränare så sa han att den bågen passar mig så bestämde jag mig för att köpa den. Efter det åkte vi till begviksköpcentrum och åt mat och handlade lite på coop. Vi stannade på stuvbutiken också för att kolla på klinker till hallen i väringen. Jag trodde i min enfald att det var en tygbutik Calle sa att jag skulle få gå in i men det var som sagt en bygghandel. :-) Nåja, vi hittade inte nått direkt där i alla fall. Det enda det ledde till var att vi inte är säkra på att vi ska ha just klinker i hallen. Vi kanske ska ha laminatgolv istället. Då kan vi nämligen lägga det själva. Jag hittade ett jätte snyggt laminatgolv där, men vi behöver kolla så att det inte skär sig mot de andra golven först. Sen for vi hem. Lova var så trött efter allt resande så hon åt och sen somnade hon direkt. Jag hoppas hon sover för natten nu.
Trevlig helg alla bloggläsare.

2 kommentarer:

Anna sa...

Trevlig söndag får jag väl önska dig! Lycka till med nya bågen, kul!

Anonym sa...

du kanske ska ta och hänga med mig och träna lite styrketräning då och då så du klarar av den där bågen :)/J