onsdag 9 juni 2010

skolavslutning

Så nu sitter jag här. De stora barnen har slutat skolan och Amanda har sin tältning vid bryggan i sommarstugan. Själv ligger jag i lillstugan med Lova i vagnen och roar mig med datorn. Det är lite rått här men än fryser jag inte. Kan bara föreställa mig hur Amanda och gänget kommer frysa i natt som har badat också. Vi kom på att förra året på skolavslutningen sov de över i lillstugan hemma, så det börjar bli tradition det här. :-) Inte mig emot. Saknar dock toalett. Men det ska ju vara ett övergående problem hoppas jag. Till midsommar ha de lovat vara klara med toaletten. Jag hoppas verkligen det. Tillbaka till ämnet: Amandas tältning. De är 3 killar och 3 tjejer. De har tre tvåmanna tält. Hörde diskussionen tidigare om vem som skulle sova var och ingen ville sova med det motsatta könet så vi får väl se om de tränger ihop sig i två tält istället. :-) Lova är så lätt att ha med sig så här. Hon skrattade åt alla roliga ansikten i bilen på väg hit och sen ville hon ha lite mat och sen somnade hon i vagnen. Det blev sent för henne, så jag hoppas hon sover länge i morgonbitti.
Nu sitter de runt grillen och äter korv med bröd. De har verkligen jätte trevligt och skoj med varandra. Det är så skönt att se att Amanda har så goda vänner.

Det blev inga kort på skolavslutningen. I kyrkan kom vi för långt bort, Amanda var inte ens upp och uppträdde nått. Och efter skolavslutningen blev det så förvirrat med alla föräldrar och ungdomar som skulle med mig hit till sommarstugan så då glömde jag bort att knäppa kort på dem. Men de var jätte fina i sina sommarkläder. :-)

Inga kommentarer: