söndag 30 maj 2010

Morsdag!

I dag blev jag uppvaktad av mina barn. Jag fick ett paket av William från alla barnen med strumpor i. Jag har tjatat ett tag (och gnällt) över att alla mina strumpor är trasiga. Jag köper de ju lika dana i rätt mängd så att de räcker på en gång så då går de ju sönder samtidigt också. Nu hade jag 2½ par strumpor kvar. Även om jag tvättar ofta så räcker det inte riktigt till.
Lova tog sovmorgon i morse. Och Tilda med. När Lova vaknade gav jag henne mat som vanligt och sen klädde vi på oss och gick ut för att plocka liljekonvaljer till mamma. Men myggorna höll på att äta upp oss fullständigt trots att Laban jagade dem åt mig så vi fick gå ut ur skogen igen. Fyllde ut buketten med lite humleblomster också.
I går fick jag en klematis av mamma från mina barn. Åh, jag älskar klematis! De är så vackra och det finns så många olika sorter av dem. Nu när vi har gärdesgård har jag en dröm om att låta klematis klättra på den från utsidan. Sååååå vackert! :-)
Amanda sov hos en kompis i natt och när hon kom hem därifrån så fyllde och garnerade hon en tårta. Det blev en jordgubbstårta med choklad. Mumsig.

Mamma hjälpte mig att rensa i kryddlandet i dag. Snyggt blev det. Massor med vinbärssnäckor hittade vi också. De är jag inte riktigt lika förtjust i... Vi byggde ett stöd till luktärtorna också. Nu ska jag bara fästa ihop det och frissera till det lite.

I morgon ska jag till tandläkaren igen. Ser jag inte fram emot alls... Borra är inte min favorit sysselsättning direkt. :-/

Inga kommentarer: