tisdag 25 maj 2010

uppmanad

Jag har blivit starkt uppmanad att uppdatera min blogg så det är bäst jag skriver lite här då. ;-)

Då måste jag tänka efter vad som hänt på sistone då.... I går gick jag en trevlig promenad med kusin Anna, sen satt jag och glassade i solen med densamma medan hundarna busade av sig. Sen åkte vi hem och tog en lunch ute i solskenet jag och Tilda. Vi plockade ut dynorna till hammocken så vi kunde gunga i den. Jag tog reda på en mastodont tvätthög också. Mindre kul kan jag säga. Tilda var lite gnällig på em och verkade trött så vi läste en saga i hammocken medan Lova sov. Kusin Linda kom förbi en sväng på em också. Hon hade vårat bensinkort som hon lämnade tillbaka.
Vid 4 la jag Lova i vagnen för hon var trött. Sen när Calle kom hem packade jag ihop mig och de stora barnen + en extra kompis för att åka till Adolfsberg och skjuta pilbåge. Det var lika kul som sist. Fast jag tog god tid på mig att komma i form, men tillslut släppte det och jag tog en bingo. Det betyder alla 3 pilar i mitten. Dvs 30 poäng! HA! Vad nöjd jag blev då. :-D Wille blev desto surare för han hade precis slagit sitt rekord på 24 till 29 poäng och slog då mig och Amanda. Men sen fick jag full pott. hihi. Amanda avancerade också sina poäng från 26 till 28. Så vi gjorde alla framsteg. Men Amanda var inte så nöjd. Hon är inte van att bli slagen av sin bror. Hon är extremt dålig förlorare. En egenskap hon inte ärvt av sin mor. ;-)
Nåja. När jag kom hem sov Lova fortfarande! Hon vaknade inte fast jag tröck in en flaska med ersättning i munnen på henne och inte när jag la ner henne i sängen heller. Sen sov hon till kl 6.30 som vanligt. Jag som trodde hon skulle vakna tidigt på morgonen när hon somnat så tidigt. Efter morgonflaskan somnade hon om, och jag med och vi sov till 9. Snacka om maraton sovning. :-) Men jag har inte kännt mig helt kry i dag. Huvudvärk och ont i kroppen. Först skyllde jag på bågskyttet i går men sen när jag pratade med Amanda i kväll så mådde hon likadant så då tänkte jag att det kanske är nått i kroppen.
I kväll har vi varit i stallet med Amanda. Det gick jätte bra för Amanda att rida. Hon är jätte duktig. Det blev lite tok i ridhuset bara när en häst blev rädd för något och började rusa så tjejen som satt på ramlade av. Detta gjorde att alla andra hästarna också började springa. Alla utom Amanda och en tjej till hade vuxna som höll i hästen så de kunde stävja kaoset ganska bra. Men två tjejer ramlade i backen. Amanda höll sig lugn och fick stopp på sin häst. Och jag som satt i glashytten och tittade på med Lova och Tilda fick ett adrenalin påslag så jag satt och skakade flera minuter efteråt. Jag är hopplös på sånt där, reagerar direkt med fullt påslag. :-) Det var i alla fall tur för ingen blev skadad utan bara väldigt rädda. Men det är klart det gör ont att ramla 1½ meter rakt ner i backen.
Jag tog ett varmt skönt bad när jag kom hem från stallet. Genomfryssen var jag för det regnar så ruggigt i dag. Men med ett varmt bad och ett litet glas vin så blev jag varm sen. I morgon hoppas jag på uppehåll så ska jag försöka komma ihåg att knäppa ett kort på vårt hus och lägga ut på bloggen.

Inga kommentarer: