onsdag 26 maj 2010

här bor vi! :-)

Så här blev det med gärdesgården. På ängen bakom har vi slängt ut solrosfrön som vi hoppades skulle ta sig. Och det har de gjort. Med besked!! :-D
Paddocken syns till vänster. Många olika planer på vad vi ska använda den till finns. Nu när det inte får finnas någon häst här på gården. Nu sist var det bågskytte bana och en pool med tillhörande bastu som var på tapeten. :-)

Mina odlingslådor där jag sått lite olika frön som morot, dill och rädisa. Jordärtskockor bor i en egen låda och en liten planta sparris i en. Lök har jag satt och sen sådde jag blomsterlin i två olika färger och ringblommor i flera olika färger. Rädisa och ringblommor har redan börjat titta upp.
Uthuset som rymmer en lekstuga med uteleksaker, en vedbod, ett stall med två inneboende kaniner och en liten virkesbod. Hundgård finns där också men den uppskattas inte av gårdens hund så den används sällan.
Huset där vi bor. Under pågående renovering. Jag håller fortfarande på och målar fönstrena. De ska bli grå-gröna istället för blå. Just nu väntar jag på att få hem lite fönster kitt innan jag kan fortsätta måla.
Lillstugan dit Amanda tänker flytta, kanske. Där bor även gäster som kommer hit om de inte bor inne hos oss.
Ett till kort på huset.

2 kommentarer:

Anna sa...

Så fint ni har det. Kul att se!
Kram

Nallebr.. sa...

åå så ysigt.. skoj att se.