fredag 14 maj 2010

en helt vanlig regnig dag helt enkelt

Regnet fortsätter falla... Fast det är lite varmare nu säger de som varit utanför dörren. Inte jag alltså. Jag har precis duschat eftersom Lova somnat igen. I natt har hon sovit bättre. Har bara behövt stoppa i nappen ett par gånger. Snart ska jag ta reda på i köket men först ska jag blogga lite.
Amanda och William har precis åkt iväg med sin pappa. Wille har varit helt upp och ner nu de sista dagarna för han blir så spänd över att få träffa sin pappa. Dock var det mest positivt sprall den här gången. Och många kramar. Ibland går hans humör upp och ner som en berg-och-dalbana. Då är det riktigt jobbigt för honom. Amanda håller en mer cool stil där hon försöker låtsas oberörd. Men hon är spänd hon med. Och tro det när de inte träffats sen i höstas nån gång. De ska gå på Kumla marken i regnet. Men jag hoppas de får en underbar och rolig dag.

Jag ska fara iväg och träffa en kompis i em. Det är så tråkigt att vara hemma själv när det regnar ute. Så en sväng iväg blir det och den här gången SKA jag komma ihåg att lämna boken. Förra gången jag var dit så hade jag lagt boken i skötväskan för att jag inte skulle glömma att ge den. Men trots att jag böt blöja och faktiskt rev i skötväskan så missade jag den. Märkligt!

Tittade ut genom fönstret i morse och vipps hade allt blivit grönt där ute. Vad fort det går när man missar nån dag för att det är tråkväder. Egentligen kan man ju gå ut ändå fast det regnar och gör man det brukar det vara ganska skönt ändå men ändå tar det emot.

Nej nu kallar köket. Lova vaknar väl snart och det är skönt att få röja lite ifred.

Inga kommentarer: