lördag 22 maj 2010

betessläpp och premärdopp

Glada kossor!
Lite gruff blev det också.
Kolla in svansföringen! :-D

Lite fika vid Väringen.
Wille premiärbadar efter en stunds tvekan.
Tilda tar också ett dopp.
I dag skiner solen massor!!! Vi som trodde vi skulle få regn på oss när vi skulle på betessläpp. Massor av folk var det som ville kolla på kossorna med oss. Det blev aldeles trångt vid stängslet. Och sen rätt som det var kom de farandes. Lite tveksamma först men den blev det fart på dem. De ser verkligen roliga ut när de far runt med svansen i vädret och sprätter.
När vi tröttnat på att trängas och bråka med Tilda som var på sitt alldeles underbaraste humör (läs ironi) så åkte vi till Väringen och fikade. Det var aldeles underbart nere vid bryggan. Calle tog fram sitt slängspö och fick upp två aborrar. Den ena sparade han till rökning men dena andra var för liten för honom. Jag hade dock blivit jätte glad om jag fått en sån stor abborre. Jag provkastade jag med men fick bara ett hugg som jag inte lyckades få fast.
Tilda och Wille ville bada. Jag badade bara fötterna, men det var inte så ruskigt kallt längre. Fast helt doppad hade jag inte klarat av.
Väl hemma åt vi en sen lunch. Det var ju så skönt vid Väringen så vi drog ut på hemfärden. Strax därefter kom gärdesgårdsbyggaren och sa at than gav upp för dagen. Han tyckte det var för varmt. Så hur han ska hinna klart allt det i morgon är för mig en gåta för han har inte gjort hälften än. Men, men vi får väl se om han får en ruskig spurt i morgon kanske. Annars tycker jag att det går väldigt fort för honom ändå. Och det blir bra. Det är bara några små detaljer som behöver justeras.
Just nu önskar jag att hammocken var klar så jag kunde lägga mig där i skuggan och gunga en stund. Då skulle jag säkert somna skööööönt. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Sommaren är här och jag är ledig två veckor!

J sa...

Vi byggde pool och amos gör allt för att ta sig dit. Vi försöker sätta upp staket nu, men det blev ju svindyrt. Anledningen till poolen var ju att den var gratis. Önskar vi hade en sommarstuga vid en sjö. Det var verkligen sommarfeeling i helgen.
vad var det för temp i vattnet?