onsdag 5 maj 2010

spöken i huset.

Nu har jag slutat amma. Sorgligt.... Men nu är det 5-6 dagar sen hon tog bröstet och nu kommer hon inte bli erbjuder mer. *snyft* Det är mest jag som tycker det är sorgligt. Lova bryr sig inte ett spår. Hon tar så gärna nappen istället nu. Så nu ska jag ALDRIG mer få uppleva amning! Jag undrar hur jag ska överleva? ;-) Nej, men lite sorgligt är det när en epok i ens liv går över. Inga mer små bebisar vid ens barm. Får hoppas på barnbarn i framtiden. :-)

Ragnar måste ha en psykisk störning! Han ställer sig och morrar i ett hörn och springer sedan i panik genom huset som om han vore jagad. Och morrar och låter illa! Får man sen kontakt med honom så spinner han som om han försöker bli tröstad och är jätte tacksam för att jag räddade honom. Han måste se spöken katt stackarn. hahha!

Vi har tjuvstartat lite med gröt nu. Jag vet hon är bara 3½ mån men å andra sidan skulle hon ha blivit 4 månader för länge sedan om hon tagits ut med snitt och då hade ingen sagt nått. Jag tror inte att hon skulle ha varit varken mer eller mindre mogen då. Hon tjorvar så med flaskan så jag tänkte att det kanske går bättre. Och det gör det. En halv portion havregröt äter hon med glädje och sen tar hon flaskan så snällt efter det. En eller två ggr om dagen får hon gröt beroende på hur hon är och vilken tid jag har. Än har jag inte märkt att hon skulle må dåligt av det så då kör vi på. Jag märker bara att hon blir nöjdare vid flaskmatningstillfällena istället och det är positivt. Rackarns vad tjock hon har blivit. Jag har inte vägt henne på länge nu men jag ser på låren och märker när jag ska lyfta henne. Hon leker massor med sina händer och smakar på dem och känner på saker. En riktig goding är hon. :-)

1 kommentar:

Anna sa...

Jag kände oxå ångest när jag slutade amma Lilly. Känns konstigt att hon redan är så stor, snart 9månader. Tiden går så fort.
Kul att ni har börjat med gröt, vi tjuvstartade när Lilly var 3,5 månad och det gick ju superbra.
Kram från mig