lördag 29 maj 2010

fredag

I går var jag till goda vänner i stan och lekte och käkade lunch. Mumsiga hemmarullade köttbullar fick vi och det var väldans gott tyckte vi, även Tilda. Tilda tog om och tog om och tog om. :-)

Efter det fick jag åka hem och hämta stora barnen + en extra för att åka till marieberg och leta skolavslutnings/dop kläder till barnen. Wille var enkel, han tog ca 10 min på sig att hitta nått sen var han klar och sen spenderade han resten av tiden på game och BR. :-) Amanda hade svårare att hitta nått. Bikinin gick visserligen fort men klänningen var svårare. Hon är i en mellanstorlek och ibland för liten för sin smak för hon vill gärna ha vuxen kläder men är inte större än 165 i storlek. Smal som en kråka så det är inte lätt att hitta nått till henne. Men tillslut hittade hon en klänning som vi köpte. Sen tittade vi på skor. Hon hittade ett par jätte snygga med 1 dm hög smal klack, men de vägrade jag köpa. Hon har tillräckligt ont i sina hälar ändå. Då var jag värdens elakaste morsa. Det blev inga skor den här gången.
Jag tittade lite åt Lova och Tilda med men köpte inget den här gången. Tänkte att jag ska ta med mig mamma som smakråd i veckan och köpa klänningar åt dem. Jag matade barnen med mcdonalds så de inte skulle svälta ihjäl. Jag är ju av åsikten att jag hellre svälter ihjäl än stoppar i mig sånt otäckt. Efter det fick de glass. Jag vet, jag fjäskade väldans. :-)
Sen gick vi för att hitta nått fint till mor. Och precis då upptäckte vi att klockan var 18.05 och Jossan skulle ridan 18.30 så det blev bara att lägga ner och gå till bilen i rask takt och åka till stallet. Sen väntade vi där på henne medan hon red. Jossan skulle sova hos oss och de skulle åka till brottet för att bada. Det slutade med att vi hade 3 till som sov över här. Tur att hon har en egen stuga att bo i. :-)

I dag kommer mamma och hälsar på. Hon ska stanna ett tag och det ska bli så skojigt att få umgås ett tag. Nu har hon kommit så nu ska jag sluta blogga och vara lite trevlig istället.

Inga kommentarer: