söndag 16 maj 2010

helgen!

Den här helgen har det varit full fart! I går var vi till Stockholm och firade syster som fyllde 30 år i onsdags. Det var trevligt med god mat och smarrig tårta. Syrrans lilla kattunge underhöll oss med sitt bus. Lova skötte sig utmärkt med att sova bort 3 timmar. :-) Tilda höll låda som vanligt.

Direkt efter stockholmsbesöket skjutsade Calle mig till Kia i stan för jag var bjuden på tjejfest där. Det var mycket trevligt! Vi bjöds på drinkar som var väldigt smarriga. Jag hade lämnat Lova hemma med Calle så jag hade lite abstinens efter bebis. Vilken tur att det fanns en liten Alba, som är nästan exakt lika gammal, där så jag fick stilla mitt modersbegär. Jag förstår inte att jag ska ha så svårt att släppa den ungen. Men allt hade gått bra här hemma utan mig.

I dag har vi varit på vildmarksmässa, hela familjen. Wille provade på bågskytte, luftgevär och nått annat skytte som jag inte riktigt begrep vad det var. Jag, Tilda och Amanda provade också luftgevär. Tilda och Amanda hoppade i hoppborg också. Det tyckte Tilda var jätte skoj. Annars kollade vi på saker och grejer och på hundar som jobbade. Labbar som apporterade och en annan hund som gjorde eftersök. Det var lite inspirerande till att få igång Laban igen. Tror han skulle gilla att söka efter saker. Amanda blev nog också lite inspirerad för hon tog ut Laban och lekte med honom när vi kom hem.
Jag blev också väldigt inspirerad av bågskytte. Jag provade att skjuta för ca 15 år sen och tyckte att det var jätte kul. Nu är Wille också intresserad av bågskytte så vi får se om vi kanske åker och skjuter lite nån gång. Det skulle vara ett passande intresse för mig och Wille att göra tillsammans. Annars har vi ju inte så många gemensamma intressen Wille och jag.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag träffade din mamma på Karlssons igår, hon var verkligen lik sig som jag minns henne, så kul!

Kram från mig:)