torsdag 27 maj 2010

skalmans hem

I går tränade Tilda och jag på de tips vi fått från bvc om att kissa efter en klocka. Det gick faktiskt väldigt bra. Bara en olycka under dagen och lite läkage i blöjan när vi handlade. Det stog att man ska kissa minst var 3:e timme och jag satte klockan på varannan timme. Det var för långt emellan för Tilda. Max 1½ timme mellan kissningarna klarar hon. Så nu består våra dagar av toalett besök.

Känner mig lite som skalman med mat och sov klockan med allt som ska kommas ihåg. Lova ska ha ögondroppar 4 ggr om dagen och så klart äta med jämna mellanrum. Tilda ska kissas en gång i timmen och även hon matas. När jag ska hinna göra nått utanför hemmets väggar är obegripligt. Vi ska testa i dag för idag blir det bara utanför hemmet aktiviteter.
Jag gjorde ett slags schema för att ha en hum om hur och när allt ska ske:

06.30 Lova vaknar oftast och vill äta ersättning och bli bytt. Ögondroppar.
07.30 Tilda vaknar. Kissa och frukost. AD droppar till Lova. Lova vill sova igen.
08.30 Kissa Tilda
09.30 Lova vill äta ersättning och bli bytt.
10.00 Kissa Tilda
10.30 Ögondroppar till Lova.
11.30 Kissa Tilda.
12.00 Lunch för Tilda och mamma.
12.30 Lunch för Lova, byta blöja.
13.00 Kissa Tilda
14.30 Kissa Tilda
15.00 Mellis till Tilda, Lova vill ha ersättning och bli bytt.
15.30 Lova ögondroppar
16.00 Kissa Tilda.
17.00 Lova gröt och bytt.
17.30 Kissa Tilda. Kvällsmat.
19.00 Kissa Tilda. Sovdags för Tilda.
19.30 Lova vill ha ersättning och ny blöja. Ögondroppar. Sovdags för Lova.

Får väl se hur länge jag står ut med detta innan jag får panik!!! :-) Inrutad i en fyrkant. :-)

1 kommentar:

Jenny sa...

kan du super organiserade människa göra ett schema till mig med?? Alba ska till doktorn i morgon med sina ögon som inte blev bra av dropparna. Hon åt dock gröt och fruktpuré i går och smakade lite morot. Det går sakta men säkert. Jag kände mig stark och provade nappflaska, japp 60 ml tog hon sen skrek hon till hon fick bröstet. Men alltid något.

Skalman klockan är bra, den bästa. Den hänvisar jag jämt till i mitt jobb och den hjälper de flesta med de flesta svårigheter. Han är bra den där skalman.

Jag har grinat halva förmiddagen för att jag inte hinner nåt här hemma....ska försöka ta mig till affären för Moa mår bättre nu, men jag ville ju göra annat ju! Suck vad jag hatar baciller!
Kram