söndag 9 maj 2010

fritidsintressen

Tilda har försökt övertala sin pappa om att köpa hästar i dag. 2 st ska hon ha... Det gick så där ska jag meddela. Pappa tycker att hon ska gilla båtar och fiska istället. haha. Men jag tror hon kommer gilla båda saker. Hon älskar nämligen att rida på ridskolan och har blivit väldigt duktig nu. Både på att koncentrera sig och göra som fröken säger, och hålla balansen. Hon är inte rädd alls. :-) Och i dag fick hon prova sitt kastspö som hon fått av pappa. Det tog inte mång kast så hade ocn listat ut hur hon skulle göra. Nu har hon det och övar på ängen. :-) Det tyckte hon också var skit kul och ville åka båten med pappa och fiska.

Vilket härligt väder det blev på em!!! Solen sprack fram och gillsuget kom ifatt. Så Calle och jag drog in till stan för att köpa mer gasol eftersom den var slut. Så nu blir det grillat till kvällen igen. MUMS!

Annat som hänt i helgen är att vi fått in veden som legat på plattan hela vintern. Så nu har vi full parkering igen och lite mer ved att elda med när det är kyliga nätter. Det var ganska mycket ved som låg där. Vi har också spridit ut solrosfrön på ängen. Skulle vara såååå snyggt om det ville ta sig så vi får solrosäng efter lupinerna blommat ut. Men det blir nog bara en massa feta råttor av det är jag rädd. Vi får väl se.

Jag laddade mörtstugan i fredags och i dag åkte jag dit för att se om jag fångat nått. Men det hade tagit sig in en liten gädda där så det var inte så mycket i mörtstugan. Calle hjälpte mig att ta ur den äckliga gäddan och sen la jag in mer bröd för att få bättre lycka nästa gång. Kanske jag måste åka dit i morgon igen för att kontrollera.

Wille har sovit hos bästisen Noah i helgen. Eller sovit kanske var att ta i. Han är jätte trött för han somnade sent och sen har han vaknat flera ggr. Han som alltid brukar sova hur som hellst var som hellst. Amanda har varit hemma hela helgen och inte umgåtts med någon kompis. Nu står hon i köket och gör rabarberpaj. Tilda hon är förkyld för första gången på väldigt länge. Jag räknade ut att hon inte varit sjuk sen Lova föddes och inte de två veckorna innan heller. Så mer än 4 månader sen hon var sjuk är det. Det måste klassas som bra med tanke på hur mycket sjuka det gått i stugorna den här vintern. Kom precis på att hon faktiskt kräktes på lördagen när Lova var en vecka gammal efter att hon varit på dagis på fredagen. Så det kanske är så att jag glömmer bort att hon varit sjuk.... Men vi har ändå varit väldigt förskonade i förhållande till många andra. Lova har blivit riktigt stark i ryggen. Har hon bara stöd åt sidorna sitter hon gärna upp nu. Jag var ute tidigare i dag och bullade upp henne med en kudde så hon halv låg i vagnen. Det var inte populärt så tillslut provade jag om hon ville sitta upp helt och då blev hon nöjd. Hon satt och tittade länge. När hon ligger på filten sprätter hon med benen så hon snurrar runt. Ett halvt varv har hon hunnit med. Och i går eller om det var i förrgår så vände hon sig från rygg till mage. Mer av olycka än planerat tror jag. :-) Men ändå! Hon blir så stor min lilla bebis.

Och i dag är det premiär klippning av gräsmattan. Den har vuxit sig väldigt lång redan. Tänk att det är så mysigt att klippa gräset den första gången och sen är man så piss trött på det i slutet av sommaren. :-)

Inga kommentarer: