tisdag 4 maj 2010

förskola

Vi har varit på kyrkis idag. Där pratade vi om förskolan som jag tänkt öppna. Jag velar verkligen om det hela tiden. Ena dagen så känner jag att "nu kör jag igång" och sen nästa dag så tvekar jag. Jag hinner inte riktigt med att fixa allt till det när jag är hemma med barnen. Eller så är det bara undanflykter. Jag vet inte. Jag inbillar mig att det blir lättare till hösten nät Tilda går på dagis igen och Lova förhoppningsvis har lite bättre sovrutiner så att man kan planera sitt jobbande mer. Men det kanske inte gör någon skillnad? Då kanske jag har andra ursäkter? Jag skulle behöva hitta en arbetskamrat som kan driva det med mig. Lurar lite på om jag ska skicka iväg en annons till arbetsförmedlingen för att se vad det kan ge... Känner samtidigt att jag inte vill jobba bort Lovas bebistid heller. Den kommer ju aldrig tillbaka.

Inga kommentarer: