måndag 10 maj 2010

vårbruk och förhoppning

Kungsängsliljorna verkar trivas under plommonträdet.
En julros inköpt på nån trädgårdsmässa gissar jag.
Julrosen har avlat av sig och fått en rosaskiftande bebis.
En annan julros som var limegrön när jag köpte den.
Och det mest fantastiska i min trädgård i år!!! Trädet som blivit helt ringbarkat lever fortfarande. Jag hoppas, hoppas att mina ympar för att rädda den ger resultat. Jag vet doch att träd kan leva länge på det som finns i grenen så än är jag inte säker på att det lyckts. Men hoppet finns kvar.

I dag har Tilda och jag sått. Tilda har sått popcorn och kalebass till sitt land. Sen sådde hon ringkrage och ringblomma bland sina jordgubbar också. Vi får väl se om det tar sig nått. :-)
Jag ska så jordmandel och luktärter i morgon när de legat i blöt ett tag.
Jag hade tänkt att så lite papaver och ringblommor också men när jag kom ut i trädgården så började jag med projekt flytta perenner istället. Känns som att det finns ett behov av lite omstrukturering då vissa växt massor och andra dött i vinter. Så först ska jag flytta en massa växter så kanske jag kan så senare. Det glädjer mig att alla mina klematis lever i alla fall. Jag älskar verkligen klematis!!! De är så vackra. Nu ska vi sätta upp en gärdesgård ocks¨å så nu kan jag plantera klematis lite här och där runt gärdesgården!! Jippiee! Då behöver jag inte vara begränsad av rabattplats längre. hehe. Det är verkligen kul med trädgård. Synd bara att jag får så ont i ryggen. Men det är det värt.
Jag gick igenom alla fröer på fm i dag också. Blir lite full i skratt när jag upptäcker att jag köpt dubletter i år. Någon brist på fröer har jag i alla fall inte. Och dessutom är jag för snål för att bara slänga bort dem. Är stolt att jag lät Tilda så av mina fröer i dag. ;-) Nej nu har Lova ätit färdigt så nu ska jag ge mig ut igen. Hej svejs!

Inga kommentarer: