tisdag 18 maj 2010

osså kan jag inte sova heller...

Jag har drabbats av nån slags överaktivitet, eller stress eller nått. Jag kan inte somna! Bara ligger och vrider och vänder på mig i sängen som bara är för varm. Hjärnan går på 220. Jag får lust att gå ut och göra färdigt såbäddarna för att så, jag får lust att koka morötter till Lova och mixa dem. :-O Hur korkad får man bli??? Sen vill jag gå ut och knäppa kort på ympen som jag gjort på ett träd för att försöka rädda det. Och knäppa kort på tulpanerna... *suck*
Ligger och funderar på allt möjligt. Kommer på att jag måste fixa finkläder till barnen till skolavslutning och dop. De har absolut ingenting fint som kan passa till det. Inte ens skor! Kommer på att jag måste ta tag i inbjudningarna till dopet och planera vad som ska bjudas på osv.
Det värsta av allt är att av att ligga vaken så här så blir jag ju bara trött i morgon och få då ingenting gjort istället. Tröttsamt!

Amanda har iaf varit och ridit i dag. Det var så roligt när jag ringde och sa att hon fick rida idag så bara tjöt hon av glädje. Hon som bara muttrat de sista veckorna. Hon tyckte det var jätte kul att rida också, fast ovant. Hon har också en himlans tur som har en kompis som är 2 storlekar större än henne som hon kan ärva ridkläder av. Hon fick i dag två tröjor och ett par ridbyxor och ett par vinterridbyxor. Suveränt! Men jag ska höra med hennes mamma om de inte ska ha nått för kläderna iaf. Känns lite kymigt att bara få så där.

En annan sak jag kom på när jag låg och försökte sova var att jag trots att vi inte ska ge Tilda laktos ändå matat henne med grädde i dag. Suck! Att det ska vara så svårt att komma ihåg! Hon ville smaka min pannkaka som jag åt på idag och till den var det grädde. Jag är inte så förtjust i grädde till pannkakor så hon fick gärna äta upp den tänkte jag och matade henne glatt... Så nu är det tillbaka på ruta 1 igen med laktosfria dagar.

Inga kommentarer: