tisdag 31 augusti 2010

Föräldramöte

Så är det igång igen då. Föräldramötena. I kväll krockade Amandas och Tildas. Jag gick på Tildas och Calle på Amandas. Sen har vi dragit det viktigaste för varandra. Det hade ändå varit bäst att ha varit fysiskt närvarande på båda, men vad gör man. Lite märkliga kontraster blir det med en unge på högstadiet och en på dagis. På det ena stället ska de lära sig att skära maten själv och har fri lek, och på det andra stället pratas det om snusning och regler för datoranvändning. Min största oro inför den stundande dagisstarten är hämtningarna. Tilda är riktigt besvärlig när hon ska hämtas. Hon skriker och bråkar och vill verkligen inte gå hem. Tur att Lova nu lärt sig att sitta själv så att jag iaf kan sätta ner henne medans jag ska bråka med Tilda. Känns lite pressande också att personalen tryckte så på att den hämtningstiden som man satt upp så ska man gå ut genom dörren. Det är svårplanerat med Tilda. Men jag får väl komma en timme tidigare istället så kan vi ha en chans. Jag har inte haft den känslan förut på dagiset att man måste lämna stället en viss tid utan alltid uppfattat det som att man bara övertar ansvaret när man kommer dit. Men det kanske är olika på olika avdelningar. Nåja, jag ska väl inte måla fan på väggen och ta ut besväret i förskott. Vi får väl se hur det går i morgon när jag ska hämta henne.

I dag har jag iaf målat fönster igen. Jag började redan innan frukost så att de skulle hinna torka innan kvällen. Så ännu en liten bit mot färdigt. Nu ska jag gå och sova för i morgon blir det till att ställa klockan i fall Lova skulle få för sig att sova länge för ovanlighetens skull.

Inga kommentarer: