fredag 27 augusti 2010

helgen

I dag kommer mamma hit på besök. Det är våra svampskogar som lockar. :-) Men det ska bli så kul att ha henne här i helgen. Vi ska jaga svart trumpetsvamp. Och annan svamp med förståss om vi hittar nån. Mamma är ju duktig på många olika svampsorter. Calle och jag vi plockar bara kantareller, taggsvamp, trumpetsvamp gul och svart och trattkantareller. Vi ska börja med skogarna häromkring i kväll och i morgon åker vi iväg till en anna skog.
I morgon kommer Calles släkt också och vi ska ha kräftskiva i Väringen. Det ska bli skoj. Synd bara att alla inte kunde komma. Men så blir det ibland...

Tidigare idag hade jag besök av en vän från stan. Vi bubblade och hade trevligt. Sen tog vi en promenad efter lunch. Jag tänkte att Lova skulle sova eftersom hon inte sovit nått på fm, men så tänkte inte Lova. Tillslut somnade hon när jag spänt fast henne så hon inte kunde resa sig upp hela tiden. Jag hade Lova i vagnen och Tilda i skrindan. Det gick jätte bra. Vi tog krogestavändan och Laban drog snällt hela vägen. Jätte duktig.

Lova har fortsatt sitt tema för dagen. Hon vill inte sova. Jag har försökt hela em för att hon inte ska vara trött när vi ska ut i skogen sen men ICKE! Hon vill inte. :-) Så nu får hon väl vara vaken då. :-)

Inga kommentarer: