torsdag 19 augusti 2010

jaha, ska jag byta identitet nu?

Ja vi har ju beslutat oss för att sälja huset och flytta till city. Eller ja city och city, det blir förståss det lilla samhället som berikas med 6 nya bofasta. Men hur blir det då med min bloggidentitet???? Då är jag ju inte längre den där lantlollan! De fyra barnen får följa med så klart, men trädgården får bli kvar. Det är ju det som är själva vitsen med att flytta, att vi ska få lite mindre "ta hand om" saker. Så, trädgård- väck, fasadmålning- väck, stor gräsmatta- väck, min butt- väck :-(. Vem blir jag då? Jag älskar ju min stora härliga trädgård, men den ger mig gråa hår, hinner inte med den. Längtar efter ett enklare liv med sommarstuga och bad på sommaren och ett praktiskt enkelt vinterboende. Men hur ska jag kunna leka i snön med barnen? Får man vara så barnslig in the city? Tänk vad grannarna ska säga??? Hur blir det med Tildas utbrott? Där går det inte att släpa ut henne skrikandes i enbart trosor när hon vägrar att klä på sig. Och framförallt, HUR i helaste friden ska vi kunna hålla koll på Tilda, hon kommer rymma jämt! Massor med skojsiga saker som lockar utanför dörren. Funderar på att tatuera in mobilnumret i pannan på henne...
Det får bli hög häck och högt staket med svåröppnad grind. Då kan jag leka så mycket jag vill, ingen kan se, och Tilda kan inte rymma. haha
Men det ska bli skönt med lite mindre "ta hand om" saker, får väl byta namn på min blogg helt enkelt. Förslag?
"galenpanna i city" kanske? Eller "hon med alla barnen"?

1 kommentar:

Aneleh sa...

klart man kan leka i snön... klä dig som ett barn o sätt två stora tofsar i håret:) och så ser du liiiiten ut när du går - fungerar bäst i vaggande gång, vilken fås automatiskt av att man klär på sig för många kläder lager på lager som vuxna alltid envisas med på barn som ska ut o leka:):) lycka till:) Du har ju hela hösten på dig att öva... visa gärna filmen på youtube sedan så vi alla kan se dig ahhahaha