fredag 20 augusti 2010

Bravo

Var fruktansvärt seg i dag. Trött som attans! Helt slut av att ha gått upp kl 6 tre dagar i rad. Men skjutsade snällt barnen till skolan även denna morgon. Hade tom med mig lite packning hem för att börja forsla hem saker i sakta mak. Det såg mulet ut så jag vågade inte måla, eller vågade kanske inte var hela sanningen, jag fick inte fingrarna ur helt enkelt! Kom inte igång med nånting. Behövde åka till marieberg och lämna in tupperware saker och köpa mat och kaninmat och blad till färgskrapan, men satt bara framför datorn med seg kola i huvudet.
Men sen hade jag tur, för Jenny ville leka lite och träffas i marieberg, vilket passade mig utmärkt. Då lyckades jag ta mig in i duschen iaf. Tog sen på mig mina jeans. Och hör på och häpna. DE SATT BRA!!! Jag blev så chockad! Och glad! Sist jag provade dem för ett par veckor sen kunde jag få på mig dem men de satt väldigt trångt.
Hade iaf en trevlig stund på marieberg med lunch och allt. Sen handlade jag och åkte vidare för att köpa kaninmat och hämta bladen som Calle köpt. Utan att lämna tupperware sakerna! *suck* Det kom jag på när jag redan kommit iväg. Nåja, jag kom i alla fall ihåg resten. När vi kom hem sken solen så då tog jag fram penseln och målade foder igen. Hann måla allt utom baksidan. Blev så nöjd. Lova satt på altanen och åt tak mossa medan jag målade. Sen blev hon hungrig på riktig mat så då fick hon det och sen somnade hon. Ända till halv 6 höll jag på och målade. Nu hoppas jag att jag kommit in i nån flow så att jag åker hem och målar i morgon igen om solen skiner. För det finns fortfarande målning kvar...
Sen har det kommit ett bud på huset också. 1,5 mille! Lite för dyrt tycker vi. Med tanke på allt som måste göras i huset. Samtidigt är det lite läskigt att inte vara med, det finns inte så många hus med rätt fasad som blir till salu där... Samtidigt kan vi inte betala överpris bara för att. Planen nu är att sälja vårat hus och hoppas att huspriserna sjunker sen så vi kan köpa ett billigare hus senare. Vart vi ska bo så länge? Tja vi får väl tälta i hästhagen. ;-)

Inga kommentarer: