tisdag 17 augusti 2010

röjning och dagis

I dag har vi varit och hälsat på på dagis. Tilda var överlycklig och ville inte gå därifrån. Hon totalvägrade skulle man kunna säga. Så med Tilda hängandes i ena armen och Lova sittandes på den andra försökte jag få med mig henne ut. Ändå hade jag gjort ett avtal med henne om att hon snällt skulle följa med hem, men det var väl för kul så det gick inte för henne att behärska sig. Snälla fröken Emma försökte hjälpa till och avleda henne med frukt så tillslut följde hon med frivilligt. Vi hade ju en tid att passa. Amandas möte med rektor och mentor i skolan. Amanda sov hos Tova i natt så henne skulle vi möta på plats. Ler lite åt synen där vi kommer in i skolan med Lova i vagn, en vild 4 åring som är högt och lågt och Amanda en bit bakom. :-) Snacka om att ta plats. Mötet handlade om att Amanda vill byta klass. Hon vill gå med Jossan. Så nu gör hon det. I morgon blir första dagen i nya klassen. Hon är nöjd, hoppas jag. Jag är nöjd för jag har inte varit så nöjd med Amandas mentor. De nya klasslärarna ska tydligen vara bra. I natt sover hon hos Jossan. Jag gjorde ett undantag från min regel att inte sova över hos varandra på skoldagar. Men sen ska hon hem och sova! :-)
Vi åker hem för att måla mer fönster. Men det kommer lite stänk från ovan så jag ändrar mina planer och sätter igång att röja i ungarnas förråd istället. Amanda får hjälpa mig och Wille fortsätter i sitt rum. Han är inte snabb den grabben när det gäller att städa. Vet inte HUR jag ska få honom att städa istället för att bara sitta och pilla på nått. Trots att han inte får göra nånting kul förrän han är klar kan det ta flera dagar för honom att bli klar. *suck* Tillslut fick han inte ha dörren stängd så att jag kunde se honom och sätta igång honom igen. Nackdelen med det är att han blir distraherad av allt runtomkring då istället. :-/ Nåja, det gick iaf fortare med dörren öppen och allt han hällt ut på golvet tog han reda på. Sen var petiga mamman in i rummet och pekade på fler saker han skulle röja och gå igenom. Vet inte HUR många kassar med sopor vi burit ut idag. Det är fortfarande rörigt där uppe för vi hann inte klart innan Amanda skulle iväg på ridning. Men det tar vi i morgon efter skolan. I morgon hoppas jag verkligen att vi kommer iväg på bågskytte. Det var jätte länge sedan jag sköt nu så det blir nog som att börja om från början igen.
Det gick bra för Amanda att rida. Hon tycker att det är jätte kul.

Inga kommentarer: