fredag 6 augusti 2010

vill ha!

Har kommit in i nån slags vill ha period! Jag vill ha så himlans mycket. Jag vill ha en skrinda till Laban som jag kan koppla bakom honom och köra barnen i. Perfekt för att slippa släpa vagnen själv och för Laban att få ta i lite. Men den kostar 900 kr och 200 kr i frakt...
Sen känner jag en riktig shopping lust! Vill shoppa kläder. Och till mig själv för ovanlighetens skull. Jag skulle verkligen behöva nästan en helt ny garderob. Trosorna skulle jag kunna kasta alla rakt av och bh har jag bara en som jag kan ha och den är väldigt sliten. Sen behöver jag tröjor och byxor också. Lite är det ju beroende på att jag forfarande väger 5 kg mer än jag brukar men också för att det mesta är slitet och urtvättat. Det är ju inte så att jag direkt har prioriterat mina egna kläder på sistone. :-) Men jag har faktiskt varit duktig och gått ner 1½ kg på mindre än 2 v. Målet var 0,5 kg per vecka, men sen när jag satte fart med motionen så har det rasat. Brukar väl visst vara enklas i början har jag hört. Sen har min kropp nu kommit till den punkt då den försöker återställa balansen igen. Jag verkligen klämde ner mig i ett par jeans i går. Det är ett par som egentligen är lite stora i midjan i vanliga fall men nu kunde jag klämma ner mig i dem. Det blev ju kallt medans jag var hemma och jag skulle iväg till bvc och det var de enda byxorna som fanns som inte var slitna fula mysbyxor. Ja, vanliga myskläder skulle jag också behöva köpa nya. Jag har två par gråa plyshbyxor som har blivit lilaflammiga som jag har här hemma. De är underbart sköna att ha på sig. Men de ena paret hade jag när jag var gravid så de är jäääätte stora i midjan. :-) Det andra paret är bättre, dock blekta och blir då lilaflammig! :-) Sen har jag ett par svarta mjukbyxor som jag har på mig när jag ska vara fin! De är det hål i, och de är inte särskilt vackra heller längre. Men egentligen har jag ju kläder att sätta på kroppen så det är inge synd om mig. Har bara lust att få en 4-5000 kr i min hand att bara shoppa kläder till mig för. En helt ny fin garderob. Och få känna mig fin.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag brukar shoppa på myrorna och röda korset då kan man handla mycket mycket!!/J