lördag 21 augusti 2010

lördag morgon

Gick och la mig tidigt, var så in i bomben genomtrött. De stora var fortsatt vakna. De tittade på tv. Hade en diskussion utan för min sovrumsdörr. Morrar åt dem... Somnar.
Masar mig upp 05.47 för att göra ersättning åt Lova som ylat en stund. Matar Lova. Lägger henne igen eftersom vi fortsatt är trötta. Tänker: Jag kommer aldrig att kunna somna om... Somnar dock om efter en stund.
Vaknar och släpper ut katten som bestämt sig för att antingen släpper du ut mig NU, eller så väcker jag Lova.
Vaknar 07.46 av att Tilda skriker: FÄÄÄÄRRDIG! på dass. Masar mig upp och torkar henne. Förmanar henne att vara tyst och sätta sig framför tv:n. Går och lägger mig igen.
Vaknar av att Amanda och Tilda har en diskussion om trosor på eller inte... Somnar om.
Vaknar kl 08.48 av att Lova åter igen är hungrig och kräver mer mat.

Det är härligt med sovmorgon! :-/

Inga kommentarer: