onsdag 18 augusti 2010

blä!

Vicken skit dag!!! Jag som hade planerat in att först åka och jobba, sen fixa nya blad till fönsterskrapan och lämna in tupperwer saker på reklamation och sen åka hem och måla igen. Det började med att Tilda sa att hon hade ont i halsen när jag väckte henne i morse. Sen kräktes hon lite men bara slem så jag trodde det var att halsen var irriterad och igensatt. Vi packade ihop oss och skulle skjutsa Wille till skolan. Halvvägs kräks Tilda ner hela sig och bilen. Ut och torka och byta kläder på henne. Torka kräks i hela bilen... blä! Hittar ingen påse så jag får improvisera med att linda in kräkskläderna i en tröja som låg i bilen. Sen skynda vidare så Wille inte skulle komma för sent. Vi hann precis. Phu! Inte kul att komma för sent första skoldagen. :-/
Ingen bensin hade jag i bilen och tankkortet på macken i Glanshammar var övertrasserat för där provade jag i går. Visste att jag inte kunde komma in till stan igen om jag åkte hem igen så det var bara att åka vidare till stan för att tanka. Tilda kräks en liten slem igen, på handduken jag tagit med åt Lova att sitta på på kontoret. Jag la den över henne för hon frös och allt jag hade i skötväskan var en kortärmad tröja.
Tankar.
Åker till jobbet för att göra lönen för månaden. Tilda är pigg och som vanligt igen. Lönen går snabbt tänker jag, skönt att få den gjord så den inte blir dragen på igen. Sätter in båda barnen i mitt rum. Tilda med gelpennor och prinsessmålarbok och Lova direkt på golvet utan någon leksak för den hade jag förståss glömt. Calle fixar en hink åt Tilda ifall hon behöver kräkas. Lova ramlar på golvet och slår i huvudet. Gallskriker! Tilda kräks rakt över målarboken. Gör färdigt lönen och plockar ihop oss för att åka. Tilda svingar sin ryggsäck så hon slår ut det kräks som hamnat i hinken så det rinner ut på golvet. Sätter ner Lova på golvet och torkar. Calle tar Tilda och sätter henne i bilen. Sätter in Lova i bilen och åker hemmåt. I bilen skriker Lova, hon är hungrig. Jag tog mig inte tid att mata henne innan jag åkte. Ville hem med Tilda. Tillslut somnar Lova, och Tilda med. Äntligen är vi hemma. Tar hundstackarn och sätter honom i buren igen. Ingen rolig dag för honom i dag, men så är det ibland. Hör hur han skäller av besvikelse. Bär upp Lova, som har vaknat, och skötväskan och kassen med kräkskläder. Fixar iordning en filt på golvet åt Tilda som hon kan ligga och vila på. Hämtar Tilda och bär upp henne. Tilda vaknar och säger: -"Jag älskar dig verkligen mamma." Hon tycker det är så mysigt när jag bär henne. :-)
Ger Lova mat och byter på henne och lägger henne sen i sängen så hon kan sova. Tilda äter en liten frukost macka hon hade med sig till jobbet men som hon inte fick äta där ändå. Sen lägger hon sig och tittar på en film. Jag viker tvätten och hänger ny. Då hör jag en förtvivlad hund som ylar. Akut! Får gå ner till honom och ser att han haft sönder allt han kommit åt. Släpper ut honom. Stackarn har då fått diarre. Han som har järnmage jämt annars är nu dålig i magen. Stackarn skiter flera gånger innan han är klar. Så nu vågar jag inte stänga in honom där igen. Jag får sitta ute och passa på honom så han inte rymmer. Fjärtar som en hel biogasanläggning. Tilda har inte kräkts nått mer än, så hon har fått behålla smörgåsen hon åt. Laban är också lugn. Så snart kanske jag kan få nått annat gjort. Men blä vad jag tappade lusten att göra nått.

Inga kommentarer: