fredag 13 augusti 2010

varm dag




Det är varmt i dag. Trodde inte i morse att det skulle bli så varmt så Lova var lite väl varmt klädd i dag. :-) Elektrikern kom i morse. Han ska fixa dit nya element och ge oss lite taklampskontakter. Han kom inte så långt så det blev inte så mycket varken element eller lampor till helgen nu, men han har börjat iaf. Så nu fungerar fläkten, vilket är bra, och vi har lysrör över köksbänken. Några takkontakter fick han dit iaf, så bara vi har bytt kontakt på vår sofflampa så har vi lampa över soffbordet igen. Jag och småbarnen for iväg direkt efter jag instruerat elektrikern, vi skulle till Glanshammar och gå med Laban, och Tilda skulle leka med Hanna. Det blev inget långt lek i dag för vi fick tid på vc kl 11.30. Tilda hade ett märke efter en fästing i går som jag ringde om. Men i morse var den borta. ??? Märkligt, vi skulle iaf bara avvakta och hålla koll på märket om det blev mer. Medan Tilda lekte så gick jag med Laban. Såg några stora tjusiga svampar efter vägen som jag var tvungen att knäppa kort på. :-) Har ingen aning om vad det är för sort, tyckte bara de var så vackra där de stog under ett lönn buskage.
Sen var jag jätte taskig också. Blev väl stressad i morse när vi skulle iväg så mitt i stressen så glömmer jag packa nappflaska åt Lova. Så när jag skulle fixa lite mat till henne medan vi väntade på vc, och då var hon redan jätte hungrig, upptäcker jag att jag inte alls kan ge henne något för jag har ingen flaska!!! Skäms mamma!!!! Inte kunde jag göra så mycket åt det heller när vi satt i väntrummet. Men som tur var så gick det fort, trots att doktorn skulle komma och titta också. Så jag skyndade mig hem till Hagalund och gav henne mat där. Då var hon vrålhungrig stackarn!!! :-( Sen fixade jag lite enkel lunch åt mig och Tilda med för vi var också hungriga.
Jag tänkte mig att Lova skulle sova lite efter lunchen så jag la henne i vagnen. Men ICKE, så tänkte inte Lova, först sket hon så jag var tvungen att byta, sen skrek hon så jag gav upp och lät henne sitta istället. Så där att hon och gnällde medan jag målade klart planket. Enda gången hon tyckte det var roligt var när Laban kom farandes förbi. Då skrattade hon. Hon var så klart jätte trött, men tänkte INTE sova. När jag sen gav upp och packade ihop oss och åkte till Väringen så somnade hon som en liten gris. Tyvärr så vaknar hon väldigt lätt den ungen så när jag stannat och skulle lyfta ur henne för att lägga henne i sängen, så vaknade hon. Jag la henne i sängen ändå, men nu skulle hon inte sova mera. Hon fick lite mer mat och sen lekte hon i sin gåstol. Hon har upptäckt en kompis här hemma. Hon bor i vår ugn och är lika söt som Lova. Bakom handuken finns hon, så Lova brukar åka dit och rycka ner handduken för att snacka lite med sin nyvunna vän. Så handduken hänger numer aldrig där den ska, utan brukar ligga under gåstolen. :-) Nu har hon iaf somnat i sin säng, och lär nog sova en bra stund. Sen hoppas jag på en sovmorgon i morgonbitti.

2 kommentarer:

e11in0or sa...

tro mig hon tar sig dit hon vill, kryper för fulla muggar

Unknown sa...

Det där är en ajabaja-svamp! Gör sig bäst på foto :)
Jag ska åka md Gittan till Möklinta idag och kolla om jag hittar några kantareller. Håller tummarna.