onsdag 21 oktober 2009

Virrig dag

I dag tror jag att det är torsdag hela tiden. Vet inte riktigt varför men så är det. Är väl allmänt förvirrad tror jag.
Har varit på konferens om de nya barnomsorgsreglerna vilket var intressant. All kunskap är bra kunskap. Bebisen buffade hela tiden i magen. Det ser så roligt ut när magen flyttar på sig och ändrar form i ögonvrån.
Fick sätta mig och sy vägg gardinerna när jag kom hem från konferensen. De måste tydligen vara klara till fredag. Så det är väl bäst att starta direkt. Skit tråkigt att sy bara. Raksöm och snett tyg ger ju inte de bästa förutsättningarna. Men vad kan man begära när man köper billigt ikea tyg. Då är det snett och vingligt. De ska hänga på en vägg på kontoret sen. Det kommer bli snyggt tillslut tror jag. Om det inte blir alltför snett och vingligt förståss. Jag har köpt möbeltyg också till de gröna stolarna. Calle har klätt om en stol hittills och det blev faktiskt skitsnyggt. Konstigt vad lite tyg kan göra skillnad.

I kväll blir det pizza till kvällsmat. Så där gott men väldigt smidigt ibland. Jag har redan tryckt i mig en rulle center här på em så jag har väl fått mitt goda. Center har tydligen inga problem att slinka ner i magen.

Nu är det bara 2 dagar kvar tills lillkissen kommer hem. Jag har till 80% bestämt namnet på honom. Milton. Men det kanske ändrar sig när jag får lära känna honom mer ordentligt. Men det lutar åt det namnet i alla fall. På fredag fm far vi iväg och hämtar honom.
Amanda och William ska åka till sin pappa mellan fredag och lördag så det blir ganska lugnt för Milton att komma hem hit. Tilda är ju måttligt intresserad så jag tror inte hon kommer bry sig om honom alls efter en stund. Men vi ska vara hemma själva bara Milton och jag de första timmarna så det är hellugnt för honom. Jag hoppas han ska trivas hos oss.

I går sydde jag en dyna till Labans bur på kontoret. Den blev ganska bra faktiskt. Samma tyg som filten här hemma. De sista resterna av tyget sydde jag en liten filt som jag tänkte Milton ska kunna ligga på. Fast katter är ju lite bestämda med var de vill ligga så vi får väl se om han accepterar den eller inte.
Jag sydde namnband också. Av stagkanten från barbatyget. Jag har lånat syrrans symaskin så då kan jag brodera dit namnet med den. Jätte smart tyckte jag att jag var då. Så nu har jag lite namnband som jag kan sy fast på vantar och sånt där som det inte går att skriva direkt på.
En annan smart sak, tycker jag då, är att de handdukar jag tänkt ha till skötbordet har jag märkt med vilken ände som är huvudänden. Handduken åker ofta ner på golvet och då vet man ju inte vilken ände man torkat rumpan med. Så istället för att varje gång behöva slänga handduken på tvätten för den sakens skull så kan jag nu bara lägga tillbaka den. Och ja, den åker ofta ner på golvet här hemma för katterna hoppar upp på den och har ner den. När Tilda var liten så låg den jämt på golvet när jag kom in för att byta blöja. Samma sak med handduken som man har i skötväskan. Du har ju ingen aning om vilken ände du hade upp eller ner förra gången du böt om du inte märker på det. Jag tycker inte det är så trevligt att lägga huvudet där rumpan har varit förut.

Inga kommentarer: