lördag 10 oktober 2009

virkad katt




En liten kisse föddes i dag. Nosen blev inte som jag tänkt mig så den tog jag bort sen. Beskrivningen visade inte rätt på nosen så det blev ett gristryne inte sån nos som på bilden. Det svåraste med amigurumi är att få till ansiktena och ihopsyningen av alla delar. Det är svårt att få till rätt uttryck och jag tycker det är svårt att sy i det virkade. Nästa gång ska jag prova att brodera dit ansikte innan jag fyller med vadd och syr ihop den.
Glömde skriva var jag hittade mönstret! http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html

4 kommentarer:

Idas kreativa sa...

Jag tycker du lyckades riktigt bra med broderingen :) Men jag håller med det är jätte svårt att brodera på virkning. Roligt att hitta till din blogg.

Ha de bra
Glada hälsningar/Ida

Marika sa...

Hihi vad roligt att du hittat hit! Dottern amanda har precis gett sig på din giraff du har på din blogg. Få se hur det går för henne! :)

Marika sa...

Nej fel av mig. Det var hunden på din sida hon ville virka men jag satte stopp när mönstret var på engelska. Man kan åtminstonde börja med svenska när man är 12 år tycker jag :) Så därför blev det giraffen istället.

Anonym sa...

vilken häftig katt! hur hinner du med allt! =)
kram sabrina