fredag 30 oktober 2009

sista höstlovsdagen


En liten häxa hade flyttad in till oss när jag kom hem idag. Hon skulle ha fest i Tildas rum med sina kompisar! Så söt så söt, snacka om att ha världens bästa storasyskon som leker så roligt med henne.
I dag har jag varit och träffat en tjej som kanske vill låna Laban ibland. Det kändes jätte bra.
Hon ska prova på fredag få se vad hon tycker sen.
Nu har Ragnar bott hos oss i en vecka. Han rör sig över hela nedervåningen nu utan att krypa och tycker det går ganska bra. Fortfarade skriker han så fort han blir lämnad även om det finns andra människor kvar. Här om morgonen gav han till ett sånt skrik när Calle åkte så jag trodde han blivit besatt! Men sen hörde han att jag fortfarande var hemma så då kom han till mig istället. Det är också lustigt med honom att han promt ska sova bredvid Calle och gärna på Calle fast Calle är livrädd att lägga sig på honom så han krossas. För Ragnar flyttar inte på sig i sängen. Där han ligger där ligger han. Det blir skönare när han är större så han inte är så känslig. Han har också lättare att leka själv nu med det som finns på golvet. En liten barkbit från veden eller vad det nu kan vara. De andra katterna börjar så smått sitta och spana in honom på avstånd. Han vågade sig fram och lukta på Lufsens svans när Lufsen var upptagen med att gosa med mig. Det är bara tjuriga Trollan som inte tycker det här var någon bra ide. Jag hoppas hon ändrar åsikt så småningom. Hon går fortfarande in i alla fall och det bådar gott.
Ragnar har hittat en ny favoritplats. En liten stol bakom soffan. Där ligger han som en kung på två kuddar.

1 kommentar:

Nallebr.. sa...

vi har också en ragnar:) (katt)
jaa visst är det skönt med lov.. fast vi har haft fullt upp så veckan har flygit förbi!!