lördag 17 oktober 2009

75 års kalas i Sala

I dag har vi varit i Sala hos mormor och morfar och firat mormor som fyller 75 år. Det är så himla roligt att träffa alla släktingar som man aldrig ser nu för tiden. Det är nackdelen med att flytta långt ifrån släkten. Å andra sidan kanske vi inte skulle setts så mycket ändå om vi bodde närmare. Jo mamma skulle jag nog träffa oftare hoppas jag. Men mostrarna kanske det inte blev så mycket med ändå. Och inte mormor och morfar heller. Det är lite synd tycker jag för de har ju ändå varit en stor del i ens uppväxt. De kände mig som barn. Jag skulle också önska att mina barn kände sin släkt bättre än de gör. De har inte så mycket kontakt med släkten de heller eftersom det är så långt avstånd till alla.
Mormor fick en tavla med kort på barnen i present. Jag hoppas hon blev glad för den.

Inga kommentarer: