tisdag 6 oktober 2009

Virkad vågfilt

Äntligen är jag klar med filten! Den blev 124*88 cm. Eftersom jag tog i lite väl när jag skulle lägga upp luftmaskorna så blev vågmönstret lodrätt istället för vågrätt. Kanske att jag skulle ha virkat en rapport till men, blä, nu får den vara klar. Kan ju alltid lägga på mer sen om jag ångrar mig. Nu ska vi provköra den här storleken på Tilda ett tag först. Visst är det ett härligt mönster och färgsättning. Jag blev så inspirerad av denna (http://stickig.blogspot.com/search/label/Filtar) att jag var tvungen att göra en själv också. ÄLSKAR dessa retro färger! Mönster till filten hittade jag här: http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html Väldigt enkelt och tydligt mönster där jag inte behövde läsa någon engelsk instruktion utan kunde kolla på bilderna. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Vad fin den blev och vilket jobb, vad duktig du är. Fina färger också! =)

kram sabrina

Anna sa...

Härliga färger, såna som var populära när vi var små! Bra gjort!