söndag 25 oktober 2009

Ragnar fortsätter

Till och med Tilda går bra nu när hon har bussnöret framme.

Så här skönt är det att ligga på soffkanten.


Vad är detta???



Det händer saker hela tiden med lillkissen här hemma. I går kom Amanda och William hem och de var inte farliga alls utan bara jätteroliga när de busade. Vi åt räkor på kvällen och det luktade ju super mums tyckte Ragnar. Han fick smaka en mini mini bit av mig och det gillade han. Men sen fick han inget mer för jag vill inte att han ska bli dålig i magen. Han fjärtar redan som en hel karl den lille kissen. Han fick en halv påse med bebismjukmat också i går em och det var gott minsann. Jösses om han hade fått fri tillgång på det så hade han nog ätit tills han sprack tror jag. Han högg in maten och vips så var den slut.
Natten tillbringade han i min säng igen. Det är såååå mysigt med honom i sängen. I natt har han inte jamat nått alls. Men sprungit runt en del och sovit nära nära. Han har ingen känsla för att flytta på sig om man åkar lägga sig på honom. Jag tror han har varit iväg på lådan själv i natt men jag vet inte säkert.
I dag har han sovit i knä för första gången. Amanda satt och tittade på en film och då lyfte hon upp honom i knät medan han sov och då sov han vidare. Sen spelade vi yatsy i köket och då låg han i min famn medan vi spelade. Han kollade först på tärningarna men sen la han sig ner och sov. Så himla mysigt!!! Jag satt så stilla så stilla för att han inte skulle gå. Men sen gick han och la sig på köksstolen istället och sov vidare. Det var första gången han varit i köket avslappnat. Annars brukar han bara komma och jama efter oss när vi sitter och äter och om vi tagit upp honom dit så smyger han ner i vardagsrummet direkt igen. Så han blir mer och mer van med oss och vårat hus. :)
Förresten så vann Tilda överlägset på yatsyn!


1 kommentar:

Anna sa...

Så söt han är lille Ragnar, synd att de blir stora så snabbt för jag är tokig i kattungar & våran har växt för fort tycker jag.

Jag trodde faktiskt aldrig att Lilly skulle vilja bada i badhuset för vattnet är ju mkt kallare än 37 grader men det gick suveränt bra, fast hon är så liten.