onsdag 30 september 2009

Tildas nya sängkläder




Äntligen har jag sytt junior sängkläder till Tilda. Hennes säng är för liten för vuxen täcke och tilda är för stor för spjälsängstäcke. Så jag tog måtten från mitt gamla barndoms juniortäcke och sydde ett till Täcke till Tilda. Så nu har hon två ombyten. JAg ska sy om ikea påslakanet som Tilda fick i julklapp också så har hon 3 att byta med. Det går åt ibland. Täcket fixade jag till genom att sy nya kanter på att vuxen täcke och sen klippa i rätt storlek. Blev bra tycker jag. Skönt för henne att krypa ner under nu när det börjar bli kyligt om nätterna.Det fina tyget fick jag av mamma. Hon köpte det till Tilda när hon hade spjälsäng men kom aldrig igång med att sy nått. Nu fick jag det istället. Tyget räckte inte riktigt till örngott också eftersom det var köpt för att räcka till spjälsäng. Men jag skarvade lite så blev det ett örngott. Endast en liten bit på 10 * 30 cm blev kvar av tyget. Det kallar jag att utnyttja tyget ordentligt :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har och så fint du har gjort! Vad jättefin säng Tilda har. Jag kommer absolut in och tittar i din blogg igen!
Kram Sabrina

Nallebr.. sa...

jätte fint blev det, visst är det skoj att använda sådant man redan har , känns ju bra när det blir något av det som ligger i gömmorna!! tänk va skoj att vi hittat på varandra på nätet efter så många år:)Trevlig helg