lördag 19 september 2009

Magen växer

Nu är det livligt i magen minsan. Bebben reagerar på ljud och spritter till. Så fort jag sätter mig ner så vaknar den och gör sina utbrytningsförsök. Jag är nu i vecka 24 (23+5). Fogarna börjar göra sig mer och mer påminda. Det irriterar mig att inte kunna röra mig och göra det jag vill. Det är dock mindre än 4 månader kvar mer exakt 113 dagar och jag är i 6:e månaden.
Jag har mycket sammandragningar och en del gör faktiskt ont. Men inte så ont som när det är dags att föda.
Det känns ändå skönt att veta att bebisen har en chans att överleva om den skulle få för sig att födas nu. Men den får gärna stanna kvar där inne ett tag till. Hellst till efter årsskiftet.

1 kommentar:

Anna sa...

Vad söta dina barn är. Tilda är verkligen lik dig tycker jag.
Konstigt att se dina stora barn som jag inte sett sedan du fick William!