söndag 13 september 2009

päronmos

I kväll gjorde jag päronmos på en del av päronen som jag plockat. Det smakade INTE bra! Förmodligen var päronen inte mogna nog för moset blev grynigt. Smaken var ingen höjdare heller.
Men jag gjorde in lag där jag la in några päron också. De blev jättegoda. Förmodligen blir det ännu godare om päronen är mer mogna. Ska låta dem mogna efter lite nu innan jag gör nått mer med dem. Få se om det blir bättre. Jag hade ju hoppats på päronmoset som ska vara så gott. Men det kanske beror på vilken sorts päron man har också.
Laddade en omgång saft också få se om det blir drickbart eller inte.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ja det är ju det ibland, jag känner det i skolan när hon sparkar mycke så blir jag och sitta o känna på magen ist för o jobba med skolarbete, mycke mysigare ! :) /E11in0or FL