fredag 4 september 2009

kaosdag

I går var det en riktig kaos dag! Full fart på jobbet och när jag trodde att jag äntligen kommit ikapp så kör det ihop sig igen. Men jag lyckades hyra ut en lägenhet iaf.

Jag lyckades plocka en kasse med äpplen också så på kvällen ställde jag mig och gjorde äppelmos. Calle hjälpte till att dela äpplen så på 1½ tim gjorde vi 11 burkar äppelmos. Mums!
Nu ska jag bara plocka lite vinteräpplen senare och göra en ny omgång om jag hoppas blir 11 burkar till sen ska vi klara oss på mosfronten iaf. Det är ruskigt vad enkelt det är egentligen att göra enget mos när man har en assistent med passertillsats. Några dl socker, en timme vid spisen och några påsar, nästan gratis! Perfekt!
Jag ska få massor med päron sen också, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Saft kanske? Calle vill ha några inlagda. Jag får se vad jag hittar på.

Inga kommentarer: