tisdag 1 september 2009

skapar sugen

Är så sugen på att sy, virka och sticka!!!
Jag vill sy sängkläder till både Tilda och bebisen men hittar inget fint tyg nånstans. Jag vill också virka små tofflor till bebisen men hittar inget bra mönster. Jag vill sy en rånarluva till Tilda men saknar bra tyg.
Det är så svårt att hitta fina tyger och mönster tycker jag. I örebro finns det bara en tygaffär vad jag vet och de har pyttelite med klädtyger, mest gardintyger. Alla babytyger jag hittat är klassiska med nallar på, jag önskar lite tuffare tyger som samtidigt passar bebis.
Jag har hittat ett mönster på stickade tofflor men de är från 1 år, ska försöka göra om det så det passar bebis och sen hitta ett bra garn.
Ska försöka skriva upp tygåtgång till sängkläder så jag, om jag stöter på något tyg kan köpa det direkt.

Inga kommentarer: