onsdag 23 september 2009

kaos kväll



Jösses vilken kväll!!!


Efter att ha haft en diskussion med en mycket märklig hyresgäst som är minst sagt märklig så åker jag iväg på några ärenden. Jag måste köpa te muggar till jobbet, köpa mat till kaninerna, lämna in lite papper på swesafe. Hittade på Granngården också mat till kissebebisen och en klösbräda och en lektunnel. :)

Sen far jag iväg hemmåt för att hämta Tilda på dagis. Då får jag veta att vatten problemet på en av fastigheterna fortfarande inte är fixade. De är helt utan vatten. Väl hemma visar det sig att det är låst i fastigheten så jag får åka iväg igen. Halv 9 på kvällen kommer jag äntligen tillbaka hem igen. Där försvann min virk kväll som jag sett fram emot. :(

Men det hände nått bra också :) Calle åkte och köpte en vagn! En city cross! Inte alls den färgen jag tänkt mig från början. Jag har suktat efter den mörkgrå om vi skulle köpa en ny. MEn vi har också tittat på begagnade vagnar. Men de är så himla dyra fast de är flera år gamla så jatg tycker inte det är värt det . Då köper jag hellre en ny. Men nu fanns det en årsmodell 09 fast sprillans ny. Den var lite billigare än -10:orna och då fick jag med en fotsack och en skötväska. Bra deal tycker jag. Den är brun och lite retro i färgerna som jag gillar. Dessutom kommer den passa jätte bra till filten som jag virkar. Eller vad tycker ni?


2 kommentarer:

Anna sa...

Jättefin vagn, passar superbra med din fina filt! Jag är sugen på att virka en filt till i lite höstiga färger, den jag gjorde till Lillsan är ju lite somrig, med ljusa färger.

Marika sa...

passa dig bara när du lägger upp första luftmaskorna. Min filt råkade bli 120 cm lång. Tar en evighet att göra klart. Men visst passar det bra ihop!