tisdag 1 september 2009

Sparkar i magen

I söndags fick alla stora barn äntligen känna sparkar på magen. Efter att ha envist bara sparkat innåt och neråt så har knodden nu vänt sig och sparkar utåt så det syns. Gissa om de var lyckliga när de äntligen fick känna. Jag är nu i vecka 21+1. Det är låååångt kvar till januari när bebisen ska titta ut. Jag längtar så.

Jag köpte en åkpåse till vagnen jag inte köpt än. Men åkpåsen såg så varm och gossig ut. Det var en från boss med fårfäll till botten och dun översida. Till skillnad från de flesta andra åkpåsar så går den här mycket högre upp så den räcker även till större barn. Dessutom kan man ta bort själva fällen som blir till en dyna. Mycket smart och praktiskt. Dock fanns det bara svarta så det blir lite trist i färgerna. Men jag får väl piffa till vagnen med nått annat istället.

Ställde mig på vågen i går morse. Den visade 59,5 kg nu. Jag har alltså gått upp 4½ kilo hittills. I går kväll tog jag och gubben en rövare och åkte till stan och åt på restaurang (mycket trevligt) när jag ställde mig på vågen efter det besöket stod den på 62,2 kg! Hahaha. Snacka om att fylla buken! Jag fick inte ens plats med efterrätten som jag var så sugen på. Fast jag är nöjd med att inte gå upp så mycket. Det blir mindre påfrestande för fogarna då. Dessa gör sig mer och mer påminda nu för varje dag. :( Men om 4 månader är det över!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hur gamla är dina stora barn nu?
Jobbigt med foglossning, jag vet hur det känns! Kram

Marika sa...

Amanda är 12½, William är 10½ och Tilda är 3 år.