söndag 27 september 2009

äppelmos

Snälla Wille har hjälpt mig att koka äppelmos i dag. 6 liter äppelmos blev det av äpplena jag fick av mamma i går. 4 liter blev det av våra egna äpplen som egentligen är omogna men som fick åka med ändå denna sista omgång med äppelmos kok. Mormors äpplen var oranie som var väldigt mogna. Det blev ett sött ganska fast äppelmos. Av mina äpplen, som jag inte vet vad det är för sort blev det syrligt och vattnigt äppelmos.



Nu ska jag sätta mig och virka lite innan det är dags att laga lunch. Efter lunchen hade jag tänkt sy sängkläder till Tilda men det beror på hur mycket fogarna protesterar. :)

2 kommentarer:

Anna sa...

Va flitiga och duktiga ni är som gör så mkt mos!

Anonym sa...

Inte bara duktiga tjejer utan en riktigt duktig kille också! =)
Kram Sabrina